One week down! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Dackus - WaarBenJij.nu One week down! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Dackus - WaarBenJij.nu

One week down!

Blijf op de hoogte en volg Britt

03 Mei 2015 | Thailand, Bangkok


Sawatdee kha lieve allemaal!

Is het cliché als ik zeg dat de eerste ‘’echte’’ week voorbij is gevlogen?! Vast wel, maar ik doe het toch. Ongelooflijk, hoe snel alles de eerste dagen is gegaan. Inmiddels zijn we al 11 dagen hier en het feit dat we hier nog ongeveer 80 dagen zijn, dringt nog steeds niet door. Ik vraag me af of het überhaupt nog door gaat dringen.

Ook ons eerste stageweekje zit erop. Iedereen die stage loopt/heeft gelopen kent het wel: die kriebels in de buik als je voor het eerst naar een nieuwe stageplek gaat. De meest onnozele vragen komen ineens in je op: ‘’zouden ze me wel aardig vinden? Pas ik binnen het team?’’ etc. Nou, je kunt je dan dus ook wel voorstellen welke vragen naar boven komen als je dan in je schoolbusje zit in Thailand… Laten we maar zeggen dat het erbij hoort… toch?!
We werden gelukkig heel warm ontvangen door de ‘bewakers’ van de school. Ze wisten meteen wie we waren, want ja, zo’n gekke Hollanders zie je natuurlijk ook niet elke dag. We werden vervolgens hartelijk ontvangen door de directrice van de school, miss June en haar assistente May (als mijn mentor nu ook nog April zou hebben geheten was ik gestorven van het lachen).
We kregen een korte uitleg over het onderwijs op de school en de manier van werken. Aangezien al deze mensen Engels als hun moedertaal spreken, was het toch wel even heftig om alles mee te krijgen en te begrijpen. Maargoed, zen als we hier zijn besloten we maar alles even rustig te bekijken en niet meteen in paniek te raken door alle informatie.

Maud werd ingedeeld in Kinder Garden, vergelijkbaar met groep 2 in Nederland. Ik kreeg Grade 3, wat vergelijkbaar is met groep 6. Qua leeftijd tenminste, op niveau liggen deze kinderen ver voor! Zo kunnen de kleuters hier al woorden als ‘oxygen’ en ‘pancake’ schrijven, terwijl de lieve kleutertjes in Nederland vol trots hun naam kunnen schrijven en dan soms nog fouten maken (maar geeft niets hoor lieve schatten, we houden evengoed van jullie!).
Bij mij in Grade 3 is dit niet anders, ontzettend knap wat deze kinderen al kunnen! Wat wel betekent dat ik mijn eigen Engelse vaardigheden een beetje op de proef moet gaan stellen… Want van al die vakbegrippen hier krijg ik het toch wel een beetje Thais benauwd…
Ook werken ze hier met samengevoegde klassen. Zo zitten er in mijn klas 45 kinderen. Deze kinderen hebben wel twee leerkrachten en een klassenassistent. Ook zijn de klaslokalen niet te vergelijken met de lokalen in Nederland. Een klas is gemiddeld 4x zo groot en verdeeld in allemaal kleine ruimtes, waar je met groepjes kan werken.

En wauw, wat een kinderen zitten op deze school. Per-fect opgevoed en netjes in uniform zag ik ze de afgelopen week binnen komen. De ene komt uit Australië en de ander uit Amerika, de hele wereld komt samen in dit ene gebouw. Zo heb ik een meisje van 9 jaar in mijn klas, wat al in Turkije, Zweden, Dubai, Frankrijk en Amerika heeft gewoond. Hoe bizar is dat?! Verder wees mijn mentor me maandagochtend op een leerling die misschien wat moe kon lijken, want hij was die ochtend ingevlogen vanuit New York… Ja hoooooooor!

Na een heftig weekje vol nieuwe indrukken (en iedere dag om half 6 opstaan) keken we dus ook erg uit naar het weekend (yaaaaaay!). Vrijdag 1 mei hebben we de ultieme relax dag gehad: lekker uitgeslapen, beetje yoga op het balkon gedaan, serietjes gekeken en ’s avonds lekker uiteten en naar de avondmarkt. Wat heb ik deze dag wel veel moeten denken aan mijn lieve collegaatjes, die zich op datzelfde moment de benen onder het lijf uit rende om alle hongerige Duitsers te voeden.

Vandaag, zaterdag, hebben we een dagje sightseeing gehad, want we hadden inmiddels nog geen tempel gezien (en dat kan natuurlijk echt niet…). Na uren door de hitte sjokken en emmers zweten, waren we weer een paar fotootjes en gebedjes rijker. Ongelooflijk hoe die tempels er hier uit zien! En daar zijn er dan alleen al in Bangkok zo’n 300 van!
Om weer even op krachten te komen, hebben we vervolgens even relax momentje gepakt in een van de vele parken. Net als Central Park, liggen de parken hier gewoon midden in de drukke stad tussen de wolkenkrabbers, echt fantastisch! Heerlijk met een colaatje tussen de duifjes, die ik natuurlijk weer zo nodig moest voeren. Want hey, ook hier komt de dierenvriend in me naar boven! ☺

Om de avond door te brengen, zijn we vervolgens verkast naar Kao San Road. We hebben hier heerlijk een hapje gegeten bij een leuk tentje en hebben ons aansluitend lekker laten verwennen in de Thaise massage spa. Voor een half uur betaal je hier ongeveer €6, dus hier zullen we nog wel vaker te vinden zijn!
Na een heftig half uur (want wauw, wat kunnen die vrouwtjes knijpen en duwen zeg!) hebben we de avond afgesloten op een loungeterras met een heerlijke strawberry Mojito geserveerd door een, jawel, knappe ladyboy. En nee, je ziet hier echt niet of iemand een man of een vrouw is! Freaky…

Ons laatste dagje weekend sluiten we morgen af met een dagje aan het zwembad in een hotel een stuk verderop. De tijdschriften liggen al klaar en nu maar bidden dat het zonnetje morgen net zo schijnt als vandaag!
Nog even genieten dus, voor het zware leven (klaag, klaag) weer begint.

Heel veel liefs en tot snellos! xoxo

  • 03 Mei 2015 - 09:52

    Ine & Peter:

    Zeer leuk verhaal weer. Nog veel plezier in het zwembad. Morgen gaan we even Skype.
    Groetjes.

  • 03 Mei 2015 - 09:57

    Roger:

    Ha lieverd!

    Heel leuk verslag! Als ik dit zo lees ga je dit nog wel die andere weken ook volhouden haha veel plezier nog en we missen je!

  • 03 Mei 2015 - 10:02

    Mammie:

    He schat, wat weer een geweldig verslag. Ondanks dat ik veel bijgepraat krijg vind ik het elke keer weer super om te lezen, ben nu al benieuwd naar het volgende! Wij zijn mega trots op je!! Geniet er nog van!! love you xxx

  • 03 Mei 2015 - 10:39

    Gerda:

    Sjoon verhaol weer Britt. En als ich dit zo allemaol laes, den mot det dich waal goan lukke dao in Thailand. Veul plezeer aan ut zjwumbad vandaag.
    Groetjes Gerda.

  • 03 Mei 2015 - 11:01

    Lottie!:

    Hey lieve Britt!
    Wat schrijf je toch leuk!! Echt fijn om je op deze manier te volgen.
    Heb deze keer al een keer met Fleur geskyped. Dus dat moeten wij ook snel gaan doen.
    Ik denk dat je als een volleerde Engels sprekende juf terug komt! Veel plezier vandaag op je vrije dag en succes volgende week.
    Dikke kus en knuffel, Lotte

  • 03 Mei 2015 - 14:44

    Eddy En Ellies:

    Hallo Britt. Zo te lezen vergaat het je niet slecht. Ons compliment voor de leuke manier van schrijven.
    Groetjes Eddy en Ellies.

  • 05 Mei 2015 - 10:31

    Bianca Beckers:

    Hallo Britt,
    Wat fijn dat jullie je goed thuisvoelen in je stageschool. Ik ben wel benieuwd hoe je mentor wel heet? Ik krijg al een goed beeld van jullie stagesituatie, heerlijk om te lezen. Ik verheug me op je nieuwe blog.
    Groetjes, Bianca

  • 06 Mei 2015 - 21:00

    Tante Taschke:

    Haai Britt,
    Wat super leuk om je verslag te lezen.
    Fijn dat jullie het samen leuk hebben.
    Ik zit al te wachten op je volgend verslag.
    Have fun love youxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 6402

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 19 Juli 2015

Beautiful Thailand!

Landen bezocht: