I'm the lucky one! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Dackus - WaarBenJij.nu I'm the lucky one! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Dackus - WaarBenJij.nu

I'm the lucky one!

Blijf op de hoogte en volg Britt

11 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

‘1 op de 35 reizigers worden tijdens hun reis zo ziek, dat ze een bezoek moeten brengen aan het plaatselijke ziekenhuis’. Ja, dat was de tekst van een leuk artikel dat ik een aantal weken geleden tegen kwam. Tijdens het lezen van dit artikel, lag ik (jawel) in bed, met een kilo aan antibiotica. Want uiteraard, behoorde Brittje tot die ene reiziger. ☺

Gelukkig leef ik inmiddels nog! Ik heb nog steeds 2 armen, 2 benen en ademen is ook nog steeds geen probleem. Maar poh, tijdens de periode dat ik ziek was, dacht ik echt even dat ik met één been in mijn graf stond.
Het begon allemaal met een onschuldig dagje zwemmen op het dak van een heerlijk hotel! Lekker in de zon, drankje erbij en af en toe een plons in het heerlijke zwembad met uitzicht over heel Bangkok.
Een dag later, werd ik wakker met een hoofd als een baksteen. Koorts, overal pijn en vreselijke steken in mijn buik. De mensen die mij kennen weten dat ik geen aansteller ben, maar geloof me, dit was heeeeeeftig! Uiteraard dacht ik meteen aan de bekende zonnesteek. Echter, na een paar dagen non-stop in bed liggen, werd de pijn alleen maar erger in plaats van minder. En wat doe je dan? Juist, samen met mijn steun en toeverlaat (nogmaals miljoen keer dank) zuster Maud in de taxi stappen naar het internationale ziekenhuis in Bangkok. Wat heb achteraf spijt dat ik niet beter heb rond gekeken, want wauw, het ziekenhuis was een waar resort. Marmeren vloeren, sky view over heel Bangkok en schitterende sofa’s. Na een dagje hier door te hebben gebracht, bleek ik een zonnesteek te hebben en een flinke ontsteking in mijn buik. Maar ach, met een pilletje of 6 per dag (en een flinke rekening) gaat dat allemaal vanzelf weer over. En zo was het gelukkig ook! Na een paar dagen begon de antibiotica te werken en konden we weer langzaam van het prachtige en heerlijke Bangkok gaan genieten.

Mijn eerste ‘niet zieke’ weekendje hebben we heerlijk Westers (en vooral rustig) doorgebracht: voorzichtig een hapje eten en daarna naar: jawel, de bioscoop! Heerlijk, dat ook zo’n dingen hier kunnen! Wat dat betreft hoef je je in Bangkok echt niet te vervelen, ALLES is hier mogelijk. Echt alles!

Maar goed dat de antibiotica goed zijn werk deed, want op stage stonden ons nog een paar heftige laatste weekjes te wachten. We maken hier ontzettend lange dagen, maar met alle drukte zijn ze echt voorbij gevlogen! Een van de leukste dingen die ik tijdens die weken gezien heb, zijn de Student Led Conferences. Dit is een dag die helemaal in het teken van de kids staat! De kinderen komen tijdens deze dag in groepjes van 4 naar school, samen met hun ouders. De kinderen krijgen vervolgens 45 minuten de tijd om hun ouders te laten zien wat ze het afgelopen jaar allemaal geleerd hebben. Dit doen ze in de vorm van een circuit. Bij de ene ‘halte’ laten ze de ouders trots hun portfolio zien, bij de andere halte zijn ze druk aan het kletsen over hun ‘reflection journal’ en bij weer een andere halte gaan de kinderen de strijd aan met papa en mama in de keersommen wedstrijd! En jaja, sommige kinderen hebben de hooggeleerde vaders dik verslagen!
Wat was dit een heerlijke dag! De kinderen genoten, brede lachjes verschenen op de gezichten en de ouders bekeken trots alle werkjes. Leuk ook, om een keer de ouders te zien, want over het algemeen worden de kinderen opgehaald door hun nanny’s, persoonlijke chauffeurs of huishoudsters. Want ja, KIS international school is echt een school voor de wat rijkere zakenfamilies. Geloof me, ik heb op de betreffende dag voor een paar miljoen aan handjes geschud! Haha!

Vandaag hebben we onze stage afgesloten met ontzettend goede feedback, cadeautjes, knuffels, lieve berichtjes en heel veel overuren (haha!). Maar wat was het genieten, het was elke minuut dik en dubbel waard. We hebben heerlijke herinneringen overgehouden aan deze leerzame tijd. Mijn kindjes zijn inmiddels alweer verspreid over de hele wereld of hebben een verre reis voor de boeg. Net als ons! Morgen vertrekken we naar het heerlijke eiland Koh Samed (opgelet: google laat jaloersmakende foto’s zien!) om even weg te zijn van alle drukte en chaos. Heerlijk even een paar dagen door brengen op een parelwit strand, met heldere blauwe zee, drinkend uit een kokosnoot onder de palmbomen. Niet dat ik kokosmelk lust, maar het gaat even om het idee natuurlijk.

Om ons dagje helemaal compleet te maken, mogen we ook trots mededelen dat we beide aan zijn genomen voor onze LIO stage!
Volgend schooljaar word ik juffie op BS de Leerlingst in Haelen! Wat heb ik een top gesprek gehad, met een ontzettend leuke directeur! Ik kan niet wachten om volgend schooljaar te beginnen en weer een nieuwe uitdaging aan te gaan!
Maar nu eerst: relaxen!

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van de heerlijke tripjes die we gaan maken! Oh en voor jaloersmakende foto’s: houd Facebook in de gaten!

Lots of love! xoxo

  • 11 Juni 2015 - 18:56

    Fleur:

    Lieve Britt,

    Wij kunnen elkaar de hand geven als we terug komen in bloody Sittard. En nee, niet omdat we allebei een buitenlandstage achter de rug hebben. Ook ik heb de internationale doktoren kunnen ervaren. Gelukkig geen ziekenhuis voor mij, maar wel de meest coole dokterspraktijk die ik ooit heb gezien.

    Ik ben nog niet helemaal de oude, maar die hoop ik wel snel weer te zijn!
    Ach ja, weet je, we moeten maar zo denken. Je zet het misschien niet op je to do list, maar stiekem is het wel ergens best heel cool dat je dit stuk ook hebt kunnen ervaren. En dan natuurlijk wel met de nadruk erop dat het allemaal goed is afgelopen!!

    Heel veel liefs, en geniet nog van het allermooiste Thailand,
    Fleur

  • 11 Juni 2015 - 21:50

    Eddy En Ellies:

    Hallo Britt.
    Wat gaat het toch allemaal snel de stage zit er weer op. Nu heerlijk genieten en fijn dat je alweer een nieuw plekje hebt in Haelen.
    Heel veel groetjes van ons. Eddy en Ellies.

  • 11 Juni 2015 - 21:54

    Mammie:

    Ja schat, je ziekte was een heel heftige periode, vooral voor jou natuurlijk, maar ook voor ons. Wat hebben we ons zorgen gemaakt!! Nog net geen ticket geboekt maar heel wat wekkers gezet 's nachts om maar op de hoogte te blijven hoe het met je ging! Gelukkig is alles goed gekomen en kunnen jullie nu echt gaan genieten van hetgeen Thailand nog meer te bieden heeft, en dat schijnt heel wat te zijn!! Geniet ervan samen, dat hebben jullie dik verdiend. Ben zo trots op je!! Zelf kan ik niet wachten om naar je toe te komen, nog drie weekjes en dan is het zover....heb er zoveeel zin in!! Love you xxx

  • 11 Juni 2015 - 22:40

    Mirjan:

    Ha Britt,

    Gelukkig ben je weer opgeknapt. Goh wat gaat de tijd, je stage zit er alweer op.
    Nu eerst lekker genieten en over n paar weken, zeer speciaal samen met mam vakantie vieren. Geniet ervan samen.
    En alvast proficiat met je mooie stageplek voor komend jaar.
    Een grote knuffel van ons

  • 12 Juni 2015 - 00:30

    Roger:

    Ha liefje!

    T was inderdaad een heftige week toen je ziek was. Heel frustrerend dst we niks voor je konden doen.. maar alles is weer goed gekomen nu lekker genieten van alle rust en de mooie stranden! Wordt wel weer tijd dst je terug komt want ik.mis je ontzettend! Tot snel lieverd.. hou van jou!

  • 24 Juni 2015 - 15:19

    Ingrid Van Mulkom:

    Hoi Britt,

    Wat vervelend dat je ziek bent geweest, poeh heftig! Maar je hebt je er goed door heen geslagen! Stage achter de rug, wat gaat dat snel! Graag hoor ik jullie verhalen live na de vakantie!
    Geniet nog van het land (jullie gaan nog reizen begrijp ik, wauw!) en van de thuiskomst in Nederland.

    Groetjes,
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 6415

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 19 Juli 2015

Beautiful Thailand!

Landen bezocht: