Laters Nederland, hello beautiful Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Dackus - WaarBenJij.nu Laters Nederland, hello beautiful Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Britt Dackus - WaarBenJij.nu

Laters Nederland, hello beautiful Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Britt

26 April 2015 | Thailand, Bangkok

Als ik terugdenk aan de afgelopen dagen, weet ik niet eens waar ik moet beginnen…
In mijn hoofd is mijn reis al weken, misschien wel maanden geleden begonnen. Maar ik zal jullie dat lange verhaal besparen.
Voor mijn gevoel, begon het avontuur op 18 april. Wat voor mij een heerlijk relaxdagje zou zijn vol met beautybehandelingen (mama, papa en zusje; bedankt!), leverde voor een hoop mensen stress op. Toen ik namelijk heerlijk lag te chillen, was het thuisfront een verrassingsfeestje aan het organiseren. Lieve allemaal, maar in het bijzonder Roger, nogmaals 10000x bedankt voor deze heerlijke avond! Aan iedereen was gedacht! Van mijn lieve pabo vriendinnetjes, tot mijn collegaatjes. Wat was het heerlijk om nog even iedereen te knuffelen, te kletsen en natuurlijk hugo’tjes te drinken tijdens het uitschreeuwen van de vetste 90’s platen (ineens kent iedereen na een paar glaasjes alle teksten). Iedereen ook heel erg bedankt voor alle cadeautjes en lieve kaartjes/briefjes. Ik mis jullie nu al.
Na dit afscheid, ging het dan een paar dagen later echt gebeuren… Mijn reis waar ik al zo lang van droom!

Toch begon 22 april heel gewoon… Vroeg uit bed om naar het GGD in Venlo te gaan voor de laatste spuitjes, Puk nog even uitlaten, koffer eindelijk dicht en een laatste kopje koffie. Na alle details konden we dan ook eindelijk rond 12.00 uur vertrekken naar Schiphol. Degene die mijn familie al een beetje kent, weet waarschijnlijk nu al dat ik niet in mijn eentje naar Schiphol ben gegaan. Uiteraard kwam daar een heel afscheidscomité bij te pas, waardoor de zenuwen plaats maakten voor gezelligheid. En de gezelligheid uiteindelijk voor tranen. Wat heb ik gejankt, toen ik iedereen voor de laatste keer een knuffel en kus gaf. Gelukkig is hard janken op Schiphol hartstikke legaal.
Maud stond al klaar en samen konden we lekker op tijd het vliegtuig in. Op weg naar Thailand…

Na een reis van 11 uur, waarvan ik er geloof ik 7 heb geslapen (yes!), kwamen we aan op Bangkok International Airport. Tussendoor wil ik echt even een complimentje geven aan KLM. Wat was het een heerlijke en top verzorgde vlucht! Beter kon het gewoon niet!
Na het bekende douane ritje, op naar de koffers en op naar de aankomsthal. Daar hing al mooi een bordje klaar voor ons. We gaven netjes de papieren af en de mevrouw begon in paniek rond te bellen… ze kende het adres niet…
Ja hoooooor, hebben wij weer! Gelukkig kwam er een vriendelijke meneer bij te pas (ook hier hebben de vrouwen mannen nodig) en hij bracht ons netjes naar ons appartement.

Na een beetje gesetteld te zijn, hebben we de eerste paar dagen doorgebracht met het verkennen van Bangkok. Wauw, wauw en nog eens wauw! Als je alle reisfolders over Bangkok open slaat lees je: ‘’een stad met veel gezichten’’. En dat is het zeker! Wat is Bangkok ontzettend, mega, giga groot! Om even kort uit te leggen hoe het hier in elkaar zit: Bangkok is eigenlijk verdeeld in verschillende wijken/gebieden. Elk gebied heeft een eigen naam met bijbehorend metrostation en/of skytrain. Jaja NS! Hier gaan de treinen door de lucht en gaan ze ook nog eens op tijd!
Net als de rest kost het openbaar vervoer hier niets en voor nog geen €40 kunnen we een maand lang de hele stad onbeperkt door rijden per metro! Omdat het onmogelijk is om hier alles lopend te doen, is dit hartstikke handig.
Er zijn twee dingen die je zeer zeker niet kunt missen in Bangkok: winkels en eetkraampjes. Ongelooflijk! De winkelcentrums zijn hier minstens 7 verdiepingen hoog, met honderden winkels! En dat dan keer twintig. Niet normaal. Verder vind je op iedere hoek van de straat wel een Thai die vol passie zijn/haar eten aan het bereiden is. Wat het is kun je niet altijd afleiden, maar goed ook, want ik denk dat je sommige dingen niet eens wil weten…

Tot nu toe lijkt het alsof het allemaal rozengeur en maneschijn is hier, maar helaas. We hebben ook al veel obstakels gehad en de, voor ons, meest normale dingen blijken hier de moeilijkste dingen te zijn. Zo spreekt hier amper iemand Engels, de taxi chauffeurs niet, de receptionisten van het appartementen complex niet, de Thai achter het kookkraampje niet en de verkopers niet. Ook ben je hier een ideale prooi voor de oplichters die Bangkok helaas ook kent. Zo kwamen wij (naief als we zijn) een hele aardige meneer tegen die wel voor ons een TukTuk aan wilde houden en ons wel uit wilde leggen waar we allemaal naartoe moesten gaan. De TukTuk reed ons regelrecht naar een of ander freaky steegje waar we praktisch gedwongen werden om voor heel veel geld een boottocht te maken. Het is hier al heet, maar op dat moment kreeg ik het toch lichtelijk benauwd. We hebben de mensen vriendelijk bedankt en hebben het op een lopen gezet, in de middle of nowhere…
Maar ach, what doesn’t kill you makes you stronger, en we hebben hier in ieder geval van geleerd.
Het meest indrukwekkende tot nu toe, vond ik toch wel Khao San Road, de backpackersstraat van Bangkok. Hier zie je echt het chaotische, toeristische stukje van Bangkok terug. Op elke hoek staat een ladyboy die je naar binnen probeert te slepen en staan er taxi chauffeurs om je naar de pingpong show te brengen (nee, dit is geen tafeltennis…).
Gelukkig zijn hier ook hele leuke tentjes en hebben Maud en ik hier een heerlijk cocktailtje gedronken (voor nog geen €2).

Morgen begint het echte leven pas… Ons eerste stagedagje!
Om 06.10 uur springen we in de taxi naar het metrostation. Gelukkig zijn Maud en ik allebei ochtendmensen (not) en kunnen we niet wachten om om 5 uur de wekker te zetten, jaaaaa!
Uiteraard houden we jullie op de hoogte en laten we weten hoe het is geweest.

Voor nu welterusten en tot heel snel!

Liefs, xxx

  • 26 April 2015 - 18:06

    Gerda:

    Hoi Brit,

    Waat ein sjoon versjlaag van de veurbereidingen en de eerste daag in Bangkok! Veul succes mit de stage en waal voorzichtig hè! Ich zal dich blieve volgen!

    Groetjes oet Zjwame.

  • 26 April 2015 - 18:07

    Kelly:

    Lieve schat,
    Wat heb je dat leuk geschreven.
    Je zou zo schrijfster kunnen worden hihi.
    Wat fijn te lezen dat jullie het in ieder geval al super na jullie zin hebben samen.
    Ik zal met smart wachten op jullie volgend avontuur.
    Zo zijn we er toch een klein beetje bij

  • 26 April 2015 - 18:08

    Fleur:

    Super vet om te lezen Britt, raar dat je echt aan de andere kant van de wereld zit. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat zijn voor jou, maar ook voor Maud!!
    Ik mag morgen nog een dagje vrij vieren, want het is hier 'Freedomsday' ik zeg: Top!!
    Veel plezier alvast

  • 26 April 2015 - 18:12

    Kelly:

    ik zie dat mijn berichtje niet helemaal plaatst.

    Heel veel succes morgen met jullie eerste echte dag!
    Ik ga in ieder geval heel hard voor jullie duimen!
    Doe voorzichtig, maar zo te lezen komt dat wel goed met jullie 2

  • 26 April 2015 - 18:44

    Ronny Motke :

    Hoi Britt, wat een leuk verslag. En een geweldige ervaring . Maar pas goed op jezelf en elkaar!

  • 26 April 2015 - 18:45

    Ronny Motke:

    Succes morgen!!

  • 26 April 2015 - 18:45

    John Peeters:

    Ha Britt.

    Sjoan reisverslag.
    Geniet van de nieuwe stage in het verre oosten.

    Gr. John

  • 26 April 2015 - 19:36

    Mammie:

    He schat, wat super leuk geschreven, ik heb al veel verhalen gehoord (bv vanochtend om 4.30 u., hihi) maar ook dit is super vet om te volgen, ga ik natuurlijk elke dag doen!!! Geen zorgen meid, ook die stage gaat goed komen, dat weet ik zeker!! "Lovely kids, juf Britt is coming, be nice to her!!!!". Heel veel succes schat!! we duimen voor je!!! Love you xxxxxx

  • 26 April 2015 - 19:37

    Mammie:

    Oeps, sorry, Maud voor jou natuurlijk ook heel veel succes!!! xxx

  • 26 April 2015 - 19:48

    Pap:

    Hoi Brittje heel mooi verhaal, ik wens jou en Maud heel veel succes ,morgen.

    Groetjes Pap xxxxx

  • 26 April 2015 - 20:02

    Francoise :

    Wow wat mooi geschreven..ik zie het weer helemaal voor me...heel veel succes beide..xxx

  • 26 April 2015 - 20:06

    Tante Taschke,:

    Lieve Britt,
    Wat leuk dat wij je op afstand kunnen volgen. Heb je verhaal gelezen en is echt super leuk. Alleen het stukje over dat lokken in steegje, pffff, das niks voor mij. Begon me meteen zorgen om je te maken, maar zal goed komen, idd daar leer je van.
    Ik wens jou en je mede avonturier heel veel plezier en succes op jullie spannend avontuur.
    Love youxxxxxx Paul Tasch Thijn en Lotte

  • 26 April 2015 - 20:17

    Nancy:

    hey Britt, leuk deze blog. Leuk om je verhaal te lezen hoe je het vind.ik vind het een hele leuke uitdaging en super van je! Ook ik wacht vol spanning op de volgende dag, veel succes en veel plezier dikke kusss Nancy

  • 26 April 2015 - 20:37

    Marie-Louise Senssen:

    Heejj Britt,
    Wat un sjoen versjlaag van de aafgelaupe daag!!
    Ech sjoen des doe os, op dees maneer deil luuts numme aan dien (sjtage)avontuur in ut verre oeste!!
    Veur winse dich veur morge hiel vuul succes!! Enjoy!!
    Grtjs Peter, Marie-Louise en Mika oet Ruiver

  • 26 April 2015 - 20:37

    Ine & Peter:

    Hoi Britt, super leuk om dit verhaal te lezen. Ook al hou je ons ook goed op de hoogte met foto's en berichtjes via Whatsapp. Beide heel veel succes morgen op jullie eerste dag. Zijn benieuwd naar je eerste indruk. Groetjes en kusjes Ine & Peter.

  • 27 April 2015 - 08:39

    Roger:

    Ha sjat! Bij mij waren deze verhaaltjes allemaal bekend via Skype en whatsapp.. maar wat leuk pm het nog een keer terug te lezen alsbeen groot verhaal! Wat een avontuur! Succes op stage.

  • 27 April 2015 - 10:31

    Eddy En Ellies:

    Hallo Britt. Vandaag op Koningsdag willen wij jullie beide heel veel succes wensen met de eerste stagedag op school. Je eerste verhaal was super mooi om te lezen en ook wat je vertelt over de avontuurtjes die jullie al een beetje beleefd hebben.
    Geniet ervan en veel groetjes van ons. Eddy en Ellies

  • 30 April 2015 - 22:04

    Lynn:

    Haa lief!
    Wat leuk om uch avontuur te leaze! Mos mich maar neet in zon landj neerzette haha :D Uch eerste weekje stage zit der oog weer bienoa op he? Bun ens benuujd wie het is gegange :) ich bun benuujd noa uch volgende verhoal!

    Heel veul succes nog poeppie veur dich en Maud!

    xxxxxxxxx love you

  • 05 Mei 2015 - 10:28

    Bianca Beckers:

    Wauw Britt, wat een ervaringen. Ik voel Azië tot in mijn botten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 6417

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 19 Juli 2015

Beautiful Thailand!

Landen bezocht: